Domene so internetni naslovi, ki jih poskušamo narediti tako, da si jih ljudje enostavno zapomnijo, lahko natipkajo ali celo uganejo. Seveda pa je v tem trenutku že toliko domen rezerviranih oziroma registriranih, da je kaj takega skoraj nemogoče. Tako se s kratko in enostavno domeno ne ukvarja več skoraj nihče, ampak preprosto naredi spletno stran ali trgovino, potem pa vse sile usmeri v oglaševanje ali SEO inženiring, ki prinese promet na spletno stran. Ko ljudje kliknejo na oglas, tako ali tako ne pogledajo, katere domene se jim odprejo na zaslonu v brskalniku. Čeprav bi bilo zaradi varnosti seveda pametno, da bi to storili in to pred klikom na povezavo.
Kratke domene praktično niso več na voljo
Že od nekdaj so bile aktualne kratke domene (domenca.com). Žal pa so jih hitro razprodali in potem je marsikdo izkoristil poslovno priložnost in kratko domeno za dober denar prodal. Meni osebno se takšen način služenja ne zdi niti pošten, niti pameten, vendar denar je pač denar in če nekdo ve, zakaj bi plačal zelo veliko, je očitno prav tako. Pa naj potem nekdo na drugi strani s tem zasluži. Izbira je tako ali tako na strani kupca.
Pomembne pa so tudi lokalne domene. Če imate spletno stran ali trgovino v Sloveniji, morate praktično nujno imeti .SI končnico, saj vas pod kako tujo marsikdo ne bo jemal kot resno trgovino. Tudi mednarodno popularne, kot so .COM, .NET in podobne, še nekako pridejo v poštev. Še posebej takrat, ko poslujete s tujino, morda vsaj delno, če že ne pretežno. No, tudi v tem primeru ni nič narobe, če vztrajate na slovenski domeni, saj sploh v trgovskem poslu velja, da je prav, da kupec vidi, od kod je podjetje pri katerem bo opravil naročilo ali posel.
Domače ali tuje domene – niti ni pomembno
Po drugi strani pa se gre vedno vprašati ali vas bodo kupci v tujini sploh našli, če boste imeli slovensko domeno. Odgovor je, da vas seveda bodo, saj Google in ostali iskalniki prepoznajo vsebino in ne gledajo na končnico domene. Malce bolj, pa tudi ne zelo, je pomembno kaj v njej piše. V vsakem primeru se je dobro posvetovati s strokovnjaki za domene, pri katerih boste domeno registrirali ali pa s strokovnjaki za SEO (optimizacijo spletnih strani), ki vam bodo največkrat rekli, da si kupite kakšno, ki je nekdo ne uporablja več. Vsak dan je takšnih na svetu več sto, tako da res ne bo težko izbrati kakšne kvalitetne. Vsekakor ne pozabite, da so domene zelo pomemben začetek prihoda na splet, zato si vzemite čas, preden si izberete svojo ali celo več njih.