V poslovnem svetu je vsaka ideja lahko dobesedno vredna zlata, a hkrati ni vredna prav nič, če je ne znamo primerno in pravočasno zavarovati. Še tako dobra ideja ni vredna nič, če jo lahko prevzame naš konkurent, zato se je tudi pojavil koncept blagovne znamke, ki ščiti pred zlorabo tržno zanimivih idej. Potrebna je le registracija blagovne znamke in že je znamka le naša, nihče je ne more vzeti ali uporabljati brez našega dovoljenja. Ni pa vse tako enostavno – že postopek registracije blagovne znamke je lahko za marsikoga zapleten, pa tudi vsi predpisi, ki urejajo to področje, so znani le malokomu. Dodatne težave seveda nastanejo v primeru kršenja pravic blagovne znamke ali pritožb.
Ena stvar, ki pogosto povzroči precej zmede, je predmet zaščite pri registraciji blagovne znamke. Ne gre namreč za zaščito izdelka ali storitve – predmet blagovne znamke je lahko le znamka sama, torej logotip, slogan, barvna kombinacija ali podobni simboli, ki nek proizvod ločujejo od konkurenčnih. Za zaščito drugih aspektov proizvoda je treba poskrbeti na drugih področjih (patentiranje, avtorske pravice …). Kljub temu, da ne gre za zaščito samega izdelka, je registracija blagovne znamke nujna za skoraj vsak tržno uspešen proizvod, saj se s tem izognemo številnim zlorabam. Skoraj vedno so namreč simboli bolj prepoznavni od samih izdelkov, prav tako so bolj pogosto uporabljani v oglaševanju in drugje, torej jih je treba primerno zaščititi.
V Sloveniji za registracijo blagovne znamke skrbi Urad za intelektualno lastnino, na mednarodnem nivoju pa za zaščito poskrbi Svetovna organizacija za intelektualno lastnino ali Urad za usklajevanje na notranjem trgu v EU. Pri registraciji blagovne znamke je treba pozorno izbrati pravi urad, saj se znamke ne da registrirati kar povsod, prav tako lahko registracija velja za različne države. Ker lahko vsi pravni postopki povzročijo precej zmede, se vedno priporoča posredovanje patentnega zastopnika, ki poskrbi za vso potrebno birokracijo. To pa ne pomeni, da lastnik blagovne znamke z registracijo nima dela – vnaprej je treba premisliti, kaj in kje registrirati ter zaščititi. Registracija blagovne znamke ni vedno smiselna odločitev, čeprav se zdi, da je registriran že vsak še tako nepomemben simbol.